HTML

TD strat project

Tom Delonge stratocaster építése. Vagy valami olyasminek a kezdete...

2009.dec.3.

namivanmar 2009.12.03. 22:15

Régóta tervezem saját gitár építését, bár semmi korábbi gyakorlatom vagy képzettségem nincs e témában. A cél egy Tom Delonde Fender Stratocaster féle gitár, csak marad natur színben valószínüleg. Mivel első saját gitárom lesz, ha elkészül, a nyakat még ugy veszem, ha minden igaz egy Squier Bullet stratocasterét. Van egy Squier gitárom már, és nekem elég jo a nyaka, bár lehetne kicsit kisebb a rádiusza (domborúbb).
Fix húrláb, egy hangerő poti, és egy Seymour Duncan Invader hangszedő. Ma szereztem be a testnek valő kőris fát, már évek óta épületben szárad, sőt ha minden igaz már jópár éve.
Az alkatrészek nagyrészét valószínüleg egy német boltból rendelem, mivel magyaroknál nem nagoyn találtam hűde választékot alkatrészek terén, és kedvem nem nagyon van elmenni pestre ezért egy napra. Persze ez nagy lustaság.
Ma hoztam el a padlót a testhez, 49-50mm-re van gyalulva, szóval a 45-ös strato testet szerintem kiadja simán csiszolva. Mivel olyan széles fát nem tudtam szerezni hirtelen, ezért két darabból lesz ragasztva.
Az említett nyakat vaterán találtam, már kifizettem, talán holnap vagy jövő héten ide is ér. Elvileg jön vele a csavar és a neckplate
is, meg a hevedertartó vackok és a jack-aljzat a takarólemezével együtt. A többi alkatrésszel kapcsolatban írtam a német boltnak, hogy passzolnak-e egymáshoz. A poti meg a gombja, valamint az Invader és a hozzá szánt kis müanyag takaró keret. Remélem válaszolnak valamit.
A testet meg elkezdem tervezni 3D-ben, hogy hogyan kéne az elektronika miatt a bemarást megoldani. Mivel nem szeretnék rá müanyag koptató lapot, mint az "eredetin" van, ezért hátulról kell majd megoldani egy részét, és oda valami takarót csinálni.
Ha nagyjábol elterveztem és lemodelleztem a dolgokat, akkor fölkeresem az asztalos ismerösöm hogy vágjuk ki meg ragasszuk össze a testnek valót, meg lehet a marások egy részét is megcsinálom vele, de mire oda jutok lehet beszerzek egy saját marógépet, vagy megoldom másnál a dolgot. Sajnos tervezni könyebb lenne ha kéznél lenne minden alkatrész, szóval azokat is minél hamarabb meg kéne rendelni, mivel egypár hét mire megjönnek, ha kapok mindent... szóval addig csak úgy nagyjából tudok tervezni, nem tökéletesen méretekkel meg mindennel.
Legalább addig még szárad a fa valamennyit talán :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tdproject.blog.hu/api/trackback/id/tr401584713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása