HTML

TD strat project

Tom Delonge stratocaster építése. Vagy valami olyasminek a kezdete...

2009.dec.29.

namivanmar 2009.12.29. 19:48

Ma reggel lesarkítottam a testet elöl hátul maróval, valamint a nyak mögötti részt kézzel csiszolgattam, mivel ott átmenet van, meg ilyenek. Egész türhető lett az is szerintem. Utána fölrajzoltam a Híd helyét, csavarokét, húrokét, aztán kifurkodtam amit kellett hozzá. 3 lyuk a híd csavarjainak, 6 a testen átmenű húroknak, valamint a hátoldalon ezekbe a lyukakba be kellett süllyesztenem a húrvezetőket is, amilyenek pl a telecastereken van. Sajnos nem gondoltam hogy azoknak a peremét is be kéne süllyeszteni a testbe, így holnap kiverhetem őket a helyükről és még 1-2 mm-t fúrhatok/marhatok ott is. Szerencsére van hozá szerszám. Aztán mivel nem bírtam ki földobtam a hidat meg 3 régi ledobott húrt, hogy mit mutat. Reményeim szerint be lehet majd állítani az intonációt meg a húrmagasságot is, bár lehet határértékeken fogok mozogni :)
Egész jól haladok, bár persze még a test sem a végleges forma. Ha használható lesz ez a balta, akkor még sokat kell faragni rajta hogy stratocasteresebb legyen.

Valamint még csiszoltam kicsit a babákon, hogy ne legyen túl nagy a húrtávolság a hídon, mert ahogy próba képpen összeraktam korábban, eléggé a nyak szélére estek volna az E húrok.
Sajnos a nyak csavarjai nem valami hosszan vannak a nyakban, így azon is gondolkodom mit lehetne, meg megkérdeztem embereket (basszusmuhely.hu), akiknek ez úton is köszönöm :) Szóval van rá több lehetőség is, így meg fog oldódni.
Holnap be kéne marni a hangszedő, a jack-aljzat és a poti helyét, meg összefurkodni őket a kábelezés miatt. Utána jöhet az összeszerelősdni még festés meg további faragás nélkül. Holnap után szerintem meg is szólalhat, ha nem jön közbe semmi. Aztán ha jót mutat akkor örülés van. a Festésen még agyalok hogy legyen, vagy ne legyen. Tetiszk a terv amit 3D-ben csináltam hozzá de natúrban is egész jól mutat, és a fej is egész jól passzol a test mintázatához. Ha marad natúr akkor viszont kéne arra fekete csík, meg fekete szerelvény minden helyére (a króm helyett), úgy még ütős lenne szerintem külsőre. De akkor meg kellenének uj alkatrészek meg minden. Erre még aludni kell párat. Bár elvileg a hang lenne az elsődleges szempont, 'hangszer' lévén :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tdproject.blog.hu/api/trackback/id/tr941631125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása